Studenci Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK jako pierwsi rozpoczęli dziś cykl warsztatów w ramach inicjatywy „Yes 4 Yeti”. Youth Employment & Training Initiative (Inicjatywa Zatrudniania i Szkolenia Młodzieży) to lokalny pomysł CPP Toruń-Pacific.
– Odpowiadamy w ten sposób na problem społeczny dotykający młodych ludzi, którzy szczególnie w Europie borykają się z kłopotami w znalezieniu zatrudnienia – mówi o inicjatywie prezes Wojciech B. Sobieszak. – Jednym z powodów jest brak doświadczenia i nieznajomość realiów funkcjonowania firm.
CPP wspólnie z Wyższą Szkołą Bankową oraz Uniwersytetem Mikołaja Kopernika zorganizowała cykl spotkań dla studentów kierunków ekonomicznych, którego celem jest przedstawienie młodym ludziom z bliska codziennej praktyki życia organizacji gospodarczej funkcjonującej na krajowym i globalnym rynku szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych.
Realia firmy prezentują studentom zatrudnieni w CPP specjaliści: marketingowcy, finansiści, sprzedawcy, specjaliści od zarządzania ryzykiem, oceny sensorycznej i inni. Cykl rozpoczął się spotkaniem z prezesem firmy Wojciechem B. Sobieszakiem, który przybliżył historię Cereal Partners Poland Toruń-Pacific oraz sytuację na rynku wyrobów śniadaniowych. CPP Toruń-Pacific jest największych w naszej części Europy producentem płatków. Firma należy od 1994 roku do Nestle, największego na świecie producenta żywności, oraz General Mills, amerykańskiej firmy produkującej m.in. płatki śniadaniowe.
Jednym z elementów warsztatów było przybliżenie zasad oceny sensorycznej produktów spożywczych oraz degustacja płatków, na zdjęciu studenci Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK. Niżej – sytuację ekonomiczną firmy i jej historię przybliżył prezes Wojciech B. Sobieszak.