Po niemalże rocznych przygotowaniach w zeszłym tygodniu odbyła się ocena procesu Monthly Business Planning (MBP) rynku polskiego i bałtyckiego. Projekt przygotowań i sam audyt prowadzony był w ramach Nestle in the Market (NiM). Audytorzy, Marion Dimitrievich i JP Holla, specjalizujący się właśnie w tej dziedzinie, pozytywnie ocenili procesy miesięcznego planowania w Cereal Partners Poland Toruń-Pacific przyznając certyfikat MBP.
W liście certyfikacyjnym czytamy „Monthly Business Planning, to proces definiujący odpowiedzialności i obowiązki wszystkim funkcjom biznesu pozwalający na współpracę na najwyższym poziomie. Zwiększa transparentność, spójność i dyscyplinę w procesie planowania biznesowego.”
Sebastian Stoff, szef projektu wdrożenia MBP, zdradza, jak działa proces: „Z pozoru MBP to ‘tylko’ 4 spotkania ‑ MSR, MGR, MFR i MOR, jednak zapewnienie ich odpowiedniej jakości i żądanych efektów nie jest już takie łatwe. W procesie biorą udział działy Sprzedaży, Marketingu, Finansów oraz Logistyki – muszą one ściśle współpracować, tak by powstały plan wolumenowy i finansowy był jak najbardziej optymalny oraz zapewniał realizację naszych celów. Podziękowania za uzyskanie certyfikatu należą się więc wielu osobom, a w szczególności prowadzącym spotkania. Każde ze spotkań było szlifowane przez osobę określoną w zaleceniach dobrych praktyk (Best Practice). MSR - prowadzi Monika Gajewska (CCSD manager), MGR - Łukasz Kaczmarek (Market Controller), MOR Zbigniew Moltzan (DSP manager), a MFR ja jako Demand Planner. Musimy pamiętać, że MBP to pierwszy z kamieni milowych implementacji Dynamic Planning Framework (DPF), tak więc wiele pracy dopiero przed nami”.
Właścicielem procesu jest dyrektor regionalny CPW na Europę Centralną Wojciech Sobieszak. Aleksander Wasilewski, dyrektor finansowy i Tomasz Rutkowski, dyrektor Łańcucha Dostaw wchodzili w skład komitetu sterującego na poziomie NiM z ramienia CPP. Procesem prócz Polski są objęte też rynki krajów bałtyckich, którymi kieruje Marcin Paluch. Kuba Bąkalski był liderem wdrożenia projektu MBP dla rynków bałtyckich.
Na zdjęciach:
Zdobycie certyfikatu MBP to słodka chwila dosłownie i w przenośni, bo sukces świętowano w gronie Zarządu CPP przy pysznym torcie. Planowaniem liczby porcji i ich wielkości fachowo zajął się Sebastian Stoff, Monika Gajewska pomagała w dystrybucji.
Słowniczek:
Monthly Sales Review – przegląd aktywności sprzedażowych, weryfikacja planu
Monthly Gap Review – zidentywikowanie wielkości brakującego wolumenu sprzedaży i przychodów, propozycja scenariuszy rozwiązań
Monthly Forecast Review – zatwierdzenie planu wolumenowego i finansowego
Monthly Operations Review – omówienie planu od strony operacyjnej