Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki spożywcze. Płatki śniadaniowe Nestlé spontanicznie wskazała ponad połowa respondentów badania przeprowadzonego przez wydawnictwo Readers Digest. 10% Polaków uznało Nestlé Corn Flakes jako markę najbardziej godną zaufania, a 5% zagłosowało na markę Nestlé Nesquik. Te wyniki zdecydowały o przyznaniu płatkom Nestlé Złotego Godła. Marka Nestlé została doceniona przede wszystkim za jakość i silny wizerunek, dzięki czemu otrzymała także Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013. Marka Nestlé w kategorii płatków śniadaniowych zwyciężyła również w Portugalii, Rumunii, Rosji oraz Słowenii.
Z kolei marka Winiary, nota bene również należąca do Nestlé, to tegoroczny polski zwycięzca w kategorii Producent żywności, laureat Złotego i Kryształowego Godła. Marka otrzymała 17% głosów (niemal dwa razy więcej niż w roku ubiegłym). Respondenci wskazywali również marki: Sokołów (8%) oraz Mlekowita (5%). Markę Winiary Polacy cenią w szczególności za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.
Wybierając najbardziej godną zaufania markę wody, niemal co trzeci Polak wskazał na markę Żywiec Zdrój(31%). Zdobyła ona Złote Godło. Markę Cisowianka wybrało 15% badanych, markę Muszynianka − 13%. Kryształowe Godło powędrowało do marki Cisowianka, która wyróżniona została za jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Markę Żywiec Zdrój respondenci docenili za silny wizerunek i społeczną odpowiedzialność.
***
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.
Na zdjęciu: Wojciech B. Sobieszak – prezes CPP, Agnieszka Pyrzewska – wiceprezes ds. komercyjnych, Tomasz Stark – dyrektor sprzedaży prezentują statuetki Marki Godnej Zaufania przyznane dla płatków śniadaniowych Nestle przez wydawnictwo Reader’s Digest.