We wtorek oficjalnie wyruszyliśmy w drogę ku „szczupłemu przedsiębiorstwu”. Inicjatywę LEAN dla batoników śniadaniowych Nestle poparł prezes CPP, składając podpis pod dokumentem zawierającym misję, cele i wskaźniki dla batonowego biznesu CPP. Chętnych do złożenia podpisu było więcej, bo w inicjatywie LEAN również chodzi o to, by wszystkich zaangażować w tworzenie wartości dla konsumenta i klienta.
‑ Jesteśmy sprawni, ale możemy być sprawniejsi – mówił prezes Wojciech B. Sobieszak. Podkreślał też, że wcześniejsze działania CPP, a także sposób prowadzenia biznesu, który nigdy nie dopuszczał do pojawienia się organizacyjnego „tłuszczyku”, dobrze przygotowały firmę do nowych rozwiązań. – Wdrażanie LEAN zaczynamy od batoników i Lubicza, by po zdobyciu doświadczeń, przenieść je na cały biznes.
Inicjatywa LEAN to nowy sposób myślenia o firmie i jej strukturze. To ucieczka do przodu poprzez wykorzystanie pomysłów każdego z pracowników, lepsze wsłuchiwanie się w potrzeby naszych konsumentów i klientów oraz dostarczanie im tego, co jest dla nich ważne. Filozofia Lean to patrzenie na biznes jako proces, eliminowanie tych wszystkich aktywności, które nie są konieczne dla zdobycia satysfakcji klienta.